לואיס הין 1931 אמפייר סטייט בילדינג הצילום כמשנה תודעה חברתית כבר בתחילת המאה העשרים צלמים בעלי תודעה סוציולוגית כמו לואיס הין...
לואיס הין 1931 אמפייר סטייט בילדינג |
הצילום כמשנה תודעה חברתית
כבר בתחילת המאה העשרים צלמים בעלי תודעה סוציולוגית כמו לואיס הין,
החלו להטעין את הצילום שלהם בדימויים ריאליסטיים של המציאות הכלכלית והחברתית
בארצות הברית.
לואיס הין 1926 פועל ומכונה |
העיתונות החלה להשתמש בצילום כחלק אינטגראלי ומשמעותי במסרים החדשותיים.
את התנופה הגדולה לשינוי החברתי תרם דווקא המימשל האמריקאי, שבעקבות
השפל הגדול, והניו דיל, הקים את סוכנות FSA לסיוע
לחקלאות שניקלעה לפשיטת רגל, ואיימה על היציבות החברתית. במסגרת הסוכנות פעלה תוכנית צילום לתעוד' שבה עבדו כ 10
צלמים שהידועים בינהם היו וולקר אוונס ודורותיאה לנג, שצילומיהם זיעזעו את דעת
הקהל בארה''ב, ועזרה רבות לממשל להוציא את תוכנית הסיוע לפועל למרות התנגדות
השמרנים.
דורותיאה לאנג, אמא בהגירה 1936 |
וולקר אוונס, משפחת חקלאים 1936 |
עוצמתו של הצילום התיעודי הגיעה לשיאה עם אסון ספינת האוויר הינדנבורג
בניו ג'רזי ב 1936, האסון כוסה בבת אחת על ידי מספר צלמים במספר זוויות, המפגש הקונטרסטי בין האסון וקריסת הטכנולגיה החדשנית והנהנתנית מצד אחד, מול עליית הטכנולוגיה התיעודית מצד שני, הציג את
הצילום ככח עיקרי ומוביל בחשיבותו בעיתונות ובתודעה העולמית.
תגובות