--> ההיסטוריה של הצילום, פרק 5 - נשים פורצות דרך, מאת אודי סלמנוביץ | BliGil - אמנות

ההיסטוריה של הצילום, פרק 5 - נשים פורצות דרך, מאת אודי סלמנוביץ

מרגרט קמרון, פורטרט עצמי שלא כמו בציור הקלאסי, שהיה סגור בגילדות גבריות שמנעו את הגישה לנשים, למעט בודדות ויוצאות דופן, כמעט לא היה בי...

מרגרט קמרון, פורטרט עצמי
שלא כמו בציור הקלאסי, שהיה סגור בגילדות גבריות שמנעו את הגישה לנשים, למעט בודדות ויוצאות דופן, כמעט לא היה ביטוי נשי בהיסטוריה של האמנות, עד התפתחות הצילום. בהשאלה לימינו, הצילום התפתח כקוד פתוח, לא היו בו כמעט פטנטים, ומעט מאד סודיות סביב תהליכי היצור של המצלמות והנגטיבים, למעשה כל הצלמים הראשונים עסקו בכימיה של הצילום, וכיוון שאי אפשר היה לקנות נגטיבים, הם יצרו את חומרי הצילום בעצמם. כך שנשים השתלבו כבר בשלבים הניסיוניים הראשוניים של התפתחות הצילום. 
הצלמת המוכרת הראשונה,  קונסטנס פוקס טלבוט, אשתו של הנרי פוקס טלבוט, שהיה מדען אנגלי מוכר, ועסק בשכלול ותיאור תהליכים צילומיים בעצמו, החלה בניסויים בפיתוח הצילום כבר ב 1939, אך לצערנו מהצילום הבודד שיצרה, שורה מספר שירים, לא נישאר דימוי.
קונסטנט טלבוט, צילם הנרי טלבוט 1940
אנה אטקינס, שהיתה בוטנאית ידידה של פוקס טלבוט שהציג לפניה את הטכנולוגיה שפיתח, החלה להתעניין אף היא בצילום מראשיתו, היא שיכללה תהליכים כימיים, וצילמה סדרה מרשימה של פרחים למטרות מחקר כבר ב 1843.
אנה אטקינס, צילום בוטני 1943
הצילום הנשי המשיך להתפשט ברחבי ארופה, וצלמות כמו אליזבט דיסרי בצרפת, ברטה ונרט – בקמן בגרמניה, שרה לואיז בארה''ב, תהורה הלנגר בדנמרק שצילמה את הפורטרט של הנס כריסטיאן אנדרסן. כולן פתחו סטודיואים מיקצועיים לצילום, בשבדיה היו למעלה מ 15 צלמות מיקצועיות עד שנת 1860.
תהורה הלנגר, הנס כריטיאן אנדרסן
במקביל החלו צלמות נשים בניסיונות אמנותיים, שהמפורסמת מבינהם היא ג'וליה מרגרט קמרון, הנחשבת בעיני רבים לזו שהניחה את יסודות הפורטרט הצילומי המודרני.
ג'וליה מרגרט קמרון, אלן טרי בת 16

טכנולוגית הצילום תרמה רבות להפיכתם של נשים לשחקניות חשובות ודומיננטיות בשדה האמנות ממנו נעדרו לאורך ההיסטוריה, והן ממשיכות במסורת של צילום איכותי ופורץ דרך עד היום. מספיק אם נזכיר צלמות אדירות כמו דיאן ארבוז, טוני פריסל ואנני ליבוביץ, אבל זה בפרק אחר. 

תגובות

שם

ציור ופיסול,8,צילום,22,ציר,3,תערוכות,4,recent,1,
rtl
item
BliGil - אמנות: ההיסטוריה של הצילום, פרק 5 - נשים פורצות דרך, מאת אודי סלמנוביץ
ההיסטוריה של הצילום, פרק 5 - נשים פורצות דרך, מאת אודי סלמנוביץ
https://4.bp.blogspot.com/-FVKpBUy73dk/W-CMs-fE1RI/AAAAAAAALnY/fOXYmEBkqtM7Ikl4_wR857-dXI_e519cQCLcBGAs/s1600/Julia_Margaret_Cameron_large.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-FVKpBUy73dk/W-CMs-fE1RI/AAAAAAAALnY/fOXYmEBkqtM7Ikl4_wR857-dXI_e519cQCLcBGAs/s72-c/Julia_Margaret_Cameron_large.jpg
BliGil - אמנות
http://arts.bligil.co.il/2018/11/5_5.html
http://arts.bligil.co.il/
http://arts.bligil.co.il/
http://arts.bligil.co.il/2018/11/5_5.html
true
122993043652497132
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy