--> ההיסטוריה של הצילום, פרק 6 - המעבר לפילם הגלילי, מאת אודי סלמנוביץ | BliGil - אמנות

ההיסטוריה של הצילום, פרק 6 - המעבר לפילם הגלילי, מאת אודי סלמנוביץ

אדוארד מייברידג' סוס בתנועה 1877 הניסויים והשכלולים בטכנולוגיה והכימיה של הצילום המשיכו במלוא עוזם, והצלמים חיפשו תחליפים ללוחות הצ...

אדוארד מייברידג' סוס בתנועה 1877
הניסויים והשכלולים בטכנולוגיה והכימיה של הצילום המשיכו במלוא עוזם, והצלמים חיפשו תחליפים ללוחות הצילום מהזכוכית שהיו מסורבלים להכנה ותפעול, בשנות ה 80 של המאה ה 19 כבר החלו להרשם על ידי יזמים פטנטים על סרטי צילום בגליל, היזם המפורסם שבהם היה ג'ורג' איסטמן מייסד חברת קודק שרכש את רוב הפטנטים שפותחו בארה''ב, והחל ביצור תעשייתי של סרטי צילום מגולגלים.
המעבר ליצור תעשייתי של סרטי צילום בגלילים, יצר אפשרויות שלא היו קיימות קודם לכן. הצילום נעשה פשוט יותר, המצלמות קטנו, אפשר היה לארוז כמות גדולה של סרטי צילום קלי משקל ולא שבירים, ולצאת למשימות ולמסעות בטבע ולתעד לאורך זמן.
סרטי הצילום גם הניחו את הבסיס לראשיתו של הקולנוע, לפני המצאת הפילם הגלילי, כדי ליצור רצף תמונות, היו זקוקים למכניקה מורכבת של פלטות מסתובבות, או להציב עשרות מצלמה בשורה כדי לתעד את רצף התנועה, כפי שעשה הצלם אדוארד מייברידג' בניסוי הידוע שבא ליישב את ההתערבות האם סוס דוהר מרחף עם כל ארבע רגליו באויר, או שהוא תמיד משאיר 2 מהן תמיד על הקרקע.
סרט צילום של קודק 1888
הקלות הגמישות והנגישות של סרט הצילום שינו את כל זה לעד. 
לקראת סוף המאה ה 19 החל הצלם אדוארד קרטיס לתעד פורטרטים של אינדיאנים אמריקאים וזכה על כך בפרסים בערוכות ובתחרויות צילום שונות. הוא התוודע וחקר יותר לעומק על אורחות חייהם, ובתחילת המאה העשרים, במימון הבנקאי ג'יי פי מורגן שהעניק לו 75 אלף דולר, החל קרטיס בפרוייקט הראשון מסוגו של תיעוד התרבות הנעלמת של האינדיאנים באמריקה.
אדוארד קורטיס, ביצות בנווה מידבר 1907
בכסף שקיבל קרטיס, הוא שכר חוקרים, ויצא בראש מישלחת שעברה לאורכה ורוחבה של ארה''ב, תוך שהוא מצלם כ 40 אלף תמונות. הם הקליטו סיפורים ושירי עם אינדיאנים על גבי צילינדרים משעווה.  קרטיס הדפיס סדרה בת  200 עותקים של ספרי צילום מהמסע שעשה.
אדוארד קרטיס מעביר אותנו אל הצילום המודרני של המאה העשרים, בה הצילום הפך לגורם משפיע מפוליטיקה ועד אמנות, ועל כך בפרקים הבאים.

תגובות

שם

ציור ופיסול,8,צילום,22,ציר,3,תערוכות,4,recent,1,
rtl
item
BliGil - אמנות: ההיסטוריה של הצילום, פרק 6 - המעבר לפילם הגלילי, מאת אודי סלמנוביץ
ההיסטוריה של הצילום, פרק 6 - המעבר לפילם הגלילי, מאת אודי סלמנוביץ
https://1.bp.blogspot.com/-3ydtOVr_RXM/W-nS0Inws7I/AAAAAAAALs4/6BHVP_LRYO8vWBrmfJplFLPtpPPkO5GUACLcBGAs/s1600/muybridge%2Bhorse.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-3ydtOVr_RXM/W-nS0Inws7I/AAAAAAAALs4/6BHVP_LRYO8vWBrmfJplFLPtpPPkO5GUACLcBGAs/s72-c/muybridge%2Bhorse.jpg
BliGil - אמנות
http://arts.bligil.co.il/2018/11/6.html
http://arts.bligil.co.il/
http://arts.bligil.co.il/
http://arts.bligil.co.il/2018/11/6.html
true
122993043652497132
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק נכתב על ידי Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy