אדוארד מייברידג' סוס בתנועה 1877 הניסויים והשכלולים בטכנולוגיה והכימיה של הצילום המשיכו במלוא עוזם, והצלמים חיפשו תחליפים ללוחות הצ...
אדוארד מייברידג' סוס בתנועה 1877 |
המעבר ליצור תעשייתי של סרטי צילום בגלילים, יצר
אפשרויות שלא היו קיימות קודם לכן. הצילום נעשה פשוט יותר, המצלמות קטנו, אפשר היה לארוז כמות גדולה של סרטי צילום קלי משקל ולא שבירים, ולצאת למשימות ולמסעות בטבע ולתעד לאורך זמן.
סרטי הצילום גם הניחו את הבסיס לראשיתו של הקולנוע, לפני המצאת
הפילם הגלילי, כדי ליצור רצף תמונות, היו זקוקים למכניקה מורכבת של פלטות
מסתובבות, או להציב עשרות מצלמה בשורה כדי לתעד את רצף התנועה, כפי שעשה הצלם
אדוארד מייברידג' בניסוי הידוע שבא ליישב את ההתערבות האם סוס דוהר מרחף עם כל ארבע
רגליו באויר, או שהוא תמיד משאיר 2 מהן תמיד על
הקרקע.
הקלות הגמישות והנגישות של סרט הצילום שינו את כל זה לעד.
סרט צילום של קודק 1888 |
לקראת סוף המאה ה 19 החל הצלם אדוארד קרטיס לתעד פורטרטים של אינדיאנים אמריקאים וזכה על כך בפרסים בערוכות ובתחרויות צילום שונות. הוא התוודע וחקר יותר לעומק על אורחות חייהם, ובתחילת המאה העשרים, במימון הבנקאי ג'יי פי מורגן שהעניק
לו 75 אלף דולר, החל קרטיס בפרוייקט הראשון מסוגו של תיעוד התרבות הנעלמת של
האינדיאנים באמריקה.
אדוארד קורטיס, ביצות בנווה מידבר 1907 |
בכסף שקיבל קרטיס, הוא שכר חוקרים, ויצא בראש מישלחת שעברה לאורכה ורוחבה של ארה''ב, תוך שהוא מצלם כ 40 אלף תמונות. הם הקליטו סיפורים
ושירי עם אינדיאנים על גבי צילינדרים משעווה. קרטיס הדפיס סדרה בת 200 עותקים של ספרי צילום מהמסע שעשה.
אדוארד קרטיס מעביר אותנו אל הצילום המודרני של המאה העשרים,
בה הצילום הפך לגורם משפיע מפוליטיקה ועד אמנות, ועל כך בפרקים הבאים.
תגובות