אלפרד אייזנשטאט, יום הניצחון מלחמת העולם השניה היתה המלחמה הראשונה שהיתה מצולמת והמתועדת כמעט על כל זירותיה. וכשזו הסתיימה מאות צלמים...
|
אלפרד אייזנשטאט, יום הניצחון |
מלחמת העולם השניה היתה המלחמה הראשונה
שהיתה מצולמת והמתועדת כמעט על כל זירותיה. וכשזו הסתיימה מאות צלמים חזרו לארה'ב,
בינהם מהגרים ופליטים מארופה, שהשפיעו רבות על תפיסת הצילום, השימוש במצלמות קטנות
יותר יצר חופש תנועה, ומעצבים כמו אלכס בורדוביץ, שהבליטו את הצילום על חשבון
הטקסט, יצרו שפה עיתונאית חדשה שסוכנויות צלמים כמו מאגנום, ועיתון לייף, תארו
דרכה את העולם בתמונות.
לטיים לייף עבדו כמה מגדולי הצלמים במאה
העשרים, בניהם, פיליפ הלסמן שכמו רוברט קאפה צילם גם עבור מאגנום, למגזין האופנה ווג
צילם אירווינג פן, וריצארד אבדון שצילם להארפרס באזאר, צלמים שהביאו בעבודותיהם משב
רוח המסמן סגנון חיים חדש ומודרני המתאושש מהמלחמה.
|
פיליפ הלסמן, מרילין מונרו |
|
רוברט קאפה, פיקאסו |
|
אירווינג פן, שער לווג |
|
ריצארד אבדון, פריס, להארפרס באזאר |
לצידם של הצלמים המסחריים, עבדו צלמים אמנים
כאהרון זיסקינד, שחיברו את שפת הצילום לאמנות העכשווית בת זמננו.
|
אהרון זיסקינד, שיקאגו |
תגובות