גי בורדין השפעת הצילום מגיעה לשיאה בשנות השמונים , הצילום האמנותי השלים את ביסוס מעמדו כמדיה אמנותית דומיננטית ומובילה, צלמי...
|
גי בורדין |
השפעת הצילום מגיעה לשיאה בשנות השמונים , הצילום האמנותי השלים את ביסוס מעמדו כמדיה אמנותית דומיננטית ומובילה, צלמים כמו רוברט מייפלטורפ, נאן גולדין, סינדי שרמן ושירין נשאת יצרו סגנון חדש של צילום אישי חשוף פוליטי ביקורתי ומעצים.
|
סינדי שרמן |
|
שירין נשאת |
|
נאן גולדין |
|
רוברט מייפלטורפ |
האמירה האישית חדרה גם לצילום המיסחרי, צלמים כמו גי בורדין, הלמוט ניוטון ברוס וובר ואחרים, יצרו דימויים מיסחריים תוך שהם משלבים בהם מסרים נוקבים בעלי ערך אמנותי וחברתי רב.
|
גי בורדין |
|
הלמוט ניוטון |
|
ברוס וובר |
אבל הצילום בשנות השמונים עומד בפני כמה אתגרים לא פשוטים, הוידאו נושף מאחוריו, והעידן הדיגיטלי עומד בפיתחו.
בשנת 1984 שהצילום בשיאו, פותח בחברת סאייטקס הישראלית מהרצליה, סורק דיגיטלי שמסוגל להפוך מסמך אנלוגי לקובץ דיגיטלי.
המהפכה עמדה בפתח. אבל זה לפרקים הבאים.
תגובות