אודי סלמנוביץ, ברבורים שחורים בדרך לירושלים הפרק הזה יהיה בנימה יותר אישית, בשנת 2001 התכוננתי להציג תערוכה מציורי בחו'ל, לשם כ...
אודי סלמנוביץ, ברבורים שחורים בדרך לירושלים |
סוני מוויקה עם כרטיס פלופי 3.5 |
3 שנים אח'כ בשנת 2004 כשגרתי בגרמניה, הגיע לבקר אותי הצלם בארי פרידלנדר לרגל תערוכה שהציג במוזיאון לאמנות בבון, הוא הביא איתו סדרת צילומים שייצר ממאות צילומים שצולמו בזמנים שונים, והורכבו יחדיו על גבי תוכנת פוטושופ לכדי תמונה של רצף זמן, הנראה כצילום אחד.
בארי פרידלנדר, פריז |
עולם הצילום עבר לעידן המניפולציה הדיגיטלית. מעמדו של הצילום כמסמך כפי שהגדירה זאת בשנות ה 70 הוגת הדעות הסופרת האמריקאית סוזאן זונטאג, חלף לבלי שוב.
אין היום בנימצא צילום המתפרסם במדיה כלשהיא שלא עבר עיבוד דיגיטאלי. ההשפעה של הצילום והעיבוד על תפיסת הצילום כמסמך אותנטי, מקורי, לתפיסה פוסט מודרניסטית שבה תפיסת המציאות של מספר הסיפור היא נרטיב סובייקטיבי שלא מתאר את המציאות שאותה חווה האחר, ומכאן לעליית המושג "fake news", לתיאור שיקרי של המציאות, היא שהביאה אותי ליצור את הסדרה"fake Views" שבה אני מנסה לפענח את אופיו האמיתי של הטבע המצולם.
בפרק הבא, ההווה והעתיד.
תגובות