FAKE VIEWS אודי סלמנוביץ - ברבורים שחורים בדרך לירושלים, תקציר הפרק הקודם ההתפתחות הטכנולוגית והמצאת המצלמה משחררת את האמן והאמנות ...
FAKE VIEWS אודי סלמנוביץ - ברבורים שחורים בדרך לירושלים, |
תקציר הפרק הקודם
ההתפתחות הטכנולוגית והמצאת המצלמה משחררת את האמן והאמנות מהפטרונים המסורתיים, עד שמרסל דושאמפ מבשר על לקיחת הפטרונות על האמנות על ידי האמנים על ידי הצבה של משתנה במוזיאון.האמנים מכתירים את עצמם ללא צורך בהכרה של ממסד או פטרון. והם מכתיבים את התכנים הצורות והסגנון באמנות מתוך חופש יצירתי ועצמאות אינטלקטואלית.
בתי ספר לאמנות פורחים, סף הכניסה הנמוך מציף את העולם כל שנה בעשרות אלפי בוגרי בתי ספר לאמנות חדשים שיוצרים שפע של יצירה באיכויות שונות, איש לפי כישרונו.
אבל התפיסה של ההדיוטות את האמנות לא השתנתה.
בשנת 1980 בסטודיו לצילום הראשון שעבדתי בו המכשיר האלקטרוני היחיד בו היה "מזכירה אלקטרונית" המצלמות היו מכאניות הטלפון מכני והפילם כימי.
כ 35 שנים מאוחר יותר בשנת 2019 של המאה ה 21, אני כמו כל אדם בעולם המערבי חשוף לאינטרנט BIG DATA מחשבים סורקים ומדפסות 3D מצלמות דיגיטאליות המגדירים מחדש את המושג פרטיות, מכשירי תהודה מגנטיים אולטרה סאונד ננו טכנולוגיה הנדסה מולקולארית וגנטית הפריה חוץ גופית, AI בינה מלאכותית ומציאות וירטואלית שגורים בפי כל ומשנים מידי יום את אורחות חיינו ותפיסתנו את המציאות, המושג FAKE NEWS שגור בפי כל.
ועדיין את האמנות ההדיוטות רוצים כמו במאה ה 19 ודרומה. נטורליסטית, דקורטיבית, פיגורטיבית, רומנטית. "מחקה את הטבע".
גם ביקורת האמנות מתייחסת לאמנות העכשווית במושגים של המאה הקודמת.
המבקרים לא מצליחים להבהיר לעצמם ובטח לא לאחרים לאן האמנות זורמת. רוב "ביקורת האמנות" עוסקת בסיקור, וכמעט לא עוסקת בניתוח וביקורת, כשהמבקרים מצדיקים זאת בתירוצים פוסטמודרניסטים. האיכות כמוטת תרבות/זווית/השקפה.
הפורומים באינטרנט מלאים בדיונים, האם אמנים צריכים להוסיף טקסטים ופרושים לעבודות שלהם כדי לפרש/לתרגם/להקל על המתבונן את מלאכת פרוש היצירה.
ההמונים רוצים להבין.
איך יתכן שלמבקר האומנות תהיה דעה על כל נושא בעולם חוץ מהנושא שהוא לכאורה מומחה בו. הביקורות שיש לי על מבקרי האמנות היא עצמה עמדה פטרונית כלפי האמנות.
מבחינתי ביקורת אמנות המסקרת תערוכה ללא היבט של ניתוח ערכי/איכותי (ללא ביצים) שייכת להדיוטות. מבחינתי שיתארו גם את דרכם לתערוכה את הכיבוד שאכלו ואת הדרך בחזרה הביתה, יש לזה אותה משמעות.
וההמונים - הם מוכנים לשעבד את עצמם למציאות הטכנולוגית העכשווית כל זמן שיתנו להם לחיות בדמיונות הרומנטיים שלהם על עולם פסטורלי נוסטלגי וסדר שלמעשה מעולם לא היה קיים.
כאילו קפאו להם בזמן הבורגנים מהסלונים של פריז שמנעו את כניסת האימפרסיוניסטים עם אותה הלוגיקה ואותו הרציונל שמאשים את האמנים בקלקול האמנות הנכונה עם דימויים ממציאות אותה הם לא מצליחים לזהות.
האמנות העכשווית היא אלגוריתם משוכלל שאנו האמנים מתכנתים בו את מוחם של המונים מחוסרי הכרה מרוב וירוסים ששתלו בהם דורות של מתכנתים כושלים.
האמנות העכשווית היא אלגוריתם משוכלל שאנו האמנים מתכנתים בו את מוחם של המונים מחוסרי הכרה מרוב וירוסים ששתלו בהם דורות של מתכנתים כושלים.
אודי סלמנוביץ.
תגובות